Zindanı gülistana çeviren yarenim olur musun?..

Ey dost! İsmin ne olursa olsun, diğer insanlar sana ne derlerse desinler, önemli değil. Sen benim Ebubekirimsin. Ebubekir; sadakat, vefa ve fedakârlığın simgesi, sadık dost demek. Sana Ebubekirim dedim; çünkü sen benim en sadık dostumsun. Sen bir yana, bütün dünya bir yana…
Nice insanlar tanıdım, makam-mevkii, şöhret sahibi… Dost bilip biraz yaklaşınca “büyük cüce” olduklarını gördüm.
Nice insanlar bildim, yüzleri güzel, ama kalpleri ve ruhları çirkin…Bunlardan kaçtım, ben hep seni aradım. Senin yüzüne akseden kalbinin nuru, ruhunun ve yüreğinin güzelliği öyle değil mi? Ben zaten senin ruhunu ve yüreğini sevdim.
Şimdiye kadar hep değer verdiğim, dost bildiğim insanlar beni incittiler, hayal kırıklığına uğrattılar. İnsanlar çok rahat kalp kırıyorlar. Sen beni hiç incitmez, hayal kırıklığına uğratmazsın değil mi?..

Samimiyetsizlik, kendini beğenmişlik, riya, yalan, kötü zan , dedikodu ve söz verip sözde durmama ne kadar yaygınlaşmış öyle!.. Sen bütün bunlardan nefret edersin değil mi?..

Gel ey dost! Bitir artık şu dünya sürgünümü! Bir ışık ol bana, yolumu aydınlat! İnsanlığın iftihar tablosu Sevgili Peygamberimiz (s.a.v)’in bile çok bunaldığı günler olmuştu. Onun bile bir Ebubekir’e ihtiyacı vardı. Ya şu acizin sana ihtiyacı olmaz mı? Kalabalıklar içinde kendisini yalnız hisseden şu garibi daha fazla mahzun bırakma! Ne olur sen de benim yar-ı ğarim (mağara arkadaşım) ol! Karanlık mağaramı aydınlat! Kötülere karşı destek, kötülüklere karşı siper ol bana! Biliyor musun, başım dizine müştak, dizim başına hasret!..

Gel ey dost! Bu zamanda Ebubekir olmaz diyenlere inat, gel! Gel de beni anlamayan, çok hayalperest olduğumu iddia edenlere karşı beni mahcup etme! İnan sana hava kadar, su kadar ihtiyacım var, hiç mübalâğa yapmıyorum. Mecnun’un Leylâsı’nı aradığı gibi seni arıyorum, neredesin? Sensiz hiçbir şeyin tadı yok benim için. Artık beklemeye takatim kalmadı, ne olur tez zamanda gel! Gel de seni dünya gözüyle bir göreyim! Senin varlığına inanmayanlara seni “İşte samimiyet, dürüstlük, alçakgönüllülük, fazilet timsali, sadık, vefalı , fedakâr dostum” diye takdim edeyim.

~ tarafından kutaysevgi Eylül 7, 2007.

Bir Cevap Yazın

 
